تنظيمات دوربين سونی

تنظيمات دوربين سونی اینها تنها تعدادی از تنظیمات موجود در دوربین های سونی هستند. مهم است که با این تنظیمات آزمایش کنید تا ترکیب مناسبی را برای نیازهای عکاسی خود پیدا کنید .

تنظيمات دوربين سونی

این تنظیمات اضافی، همراه با موارد ذکر شده قبلی، طیف گسترده ای از گزینه ها را در اختیار عکاسان قرار می دهد تا دوربین سونی خود را سفارشی کنند و عکسی عالی را ثبت کنند.

تنظيمات دوربين سونی

تنظيمات دوربين سونی

حالت عکاسی

این حالتی است که دوربین در آن عکس می گیرد. دوربین‌های سونی حالت‌های عکاسی مختلفی از جمله دستی، اولویت دیافراگم ، اولویت شاتر و حالت برنامه ارائه می‌دهند .

حالت فوکوس

این تنظیم نحوه فوکوس دوربین روی سوژه را تعیین می کند. دوربین‌های سونی چندین حالت فوکوس مانند AF-S (فوکوس خودکار تک‌شات)، AF-C (فوکوس خودکار پیوسته) و DMF ( فوکوس دستی مستقیم ) را ارائه می‌کنند.

ISO

این تنظیم حساسیت دوربین به نور را کنترل می کند. اعداد ISO بالاتر در شرایط کم نور استفاده می شود، در حالی که اعداد ISO کمتر در شرایط روشن استفاده می شود.

سرعت شاتر

این تنظیم مدت زمان باز ماندن شاتر را کنترل می کند که بر میزان نور وارد شده به دوربین تأثیر می گذارد. سرعت شاتر سریع‌تر برای گرفتن سوژه‌هایی که سریع حرکت می‌کنند استفاده می‌شود، در حالی که سرعت‌های شاتر آهسته‌تر برای ثبت تاری حرکتی استفاده می‌شوند.

دیافراگم

این تنظیم اندازه دهانه لنز را کنترل می کند که بر عمق میدان تصویر تأثیر می گذارد. دیافراگم بزرگتر (عدد f کوچکتر) عمق میدان کم ایجاد می کند ، در حالی که دیافراگم کوچکتر (عدد f بزرگتر) عمق میدان عمیق تری ایجاد می کند .

White Balance

این تنظیم دمای رنگ تصویر را متناسب با شرایط نور تنظیم می کند. دوربین‌های سونی چندین تنظیم از پیش تنظیم تعادل رنگ سفید مانند نور روز، ابری، تنگستن و فلورسنت را ارائه می‌دهند.

حالت اندازه گیری

این تنظیم نحوه اندازه گیری نور صحنه را توسط دوربین تعیین می کند. دوربین‌های سونی حالت‌های اندازه‌گیری مختلفی را ارائه می‌کنند، از جمله نورسنجی چند ناحیه‌ای، مرکز وزن و نورسنجی نقطه‌ای .

کیفیت تصویر

این تنظیم میزان فشرده سازی و وضوح تصویر را تعیین می کند. دوربین‌های سونی چندین گزینه کیفیت تصویر مانند JPEG ، RAW و RAW+JPEG را ارائه می‌دهند.

حالت Drive

این تنظیم تعیین می کند که دوربین چگونه چندین عکس را پشت سر هم می گیرد. دوربین‌های سونی چندین حالت رانندگی از جمله تک‌شات، پیوسته، تایمر خودکار و براکتینگ را ارائه می‌دهند.

نمایه تصویر

این تنظیم به شما امکان می دهد رنگ، کنتراست و سایر پارامترهای تصویر دوربین را تنظیم کنید. دوربین‌های سونی چندین پروفایل تصویر از جمله استاندارد ، واضح ، خنثی و سیاه و سفید ارائه می‌دهند.

Creative Style

این تنظیم به شما امکان می دهد پارامترهای رنگ، کنتراست و وضوح دوربین را تنظیم کنید. دوربین های سونی چندین سبک خلاقانه از جمله استاندارد، زنده، خنثی و سیاه و سفید ارائه می دهند.

منطقه فوکوس خودکار

این تنظیم ناحیه ای از کادر را که دوربین در آن فوکوس می کند را تعیین می کند. دوربین های سونی چندین حالت منطقه فوکوس خودکار از جمله Wide، Zone و Center را ارائه می دهند.

Eye AF

این تنظیم چشم های سوژه را تشخیص داده و روی آن فوکوس می کند و گرفتن پرتره های واضح را آسان تر می کند. دوربین‌های سونی چندین حالت فوکوس خودکار چشم ، از جمله Human، Animal و Bird را ارائه می‌دهند.

SteadyShot

این تنظیم تثبیت‌کننده تصویر را برای کاهش لرزش دوربین و تولید تصاویر واضح‌تر فعال می‌کند. دوربین های سونی چندین حالت SteadyShot از جمله استاندارد، فعال و هوشمند فعال را ارائه می دهند.

فلاش

این تنظیم حالت فلاش دوربین را کنترل می کند ، مانند خودکار، پر کردن، کاهش قرمزی چشم و همگام سازی آهسته.

دکمه‌های سفارشی

دوربین‌های سونی دکمه‌های قابل تنظیمی را ارائه می‌کنند که می‌توانند به عملکردهای مختلفی مانند ISO ، حالت فوکوس و حالت Drive اختصاص داده شوند و به شما امکان می‌دهند به سرعت به تنظیماتی که اغلب استفاده می‌کنید دسترسی داشته باشید.

منطقه فوکوس

این تنظیم به شما امکان می دهد ناحیه خاصی از کادر را انتخاب کنید که می خواهید دوربین در آن فوکوس کند . دوربین‌های سونی حالت‌های منطقه فوکوس مختلفی از جمله نقطه انعطاف‌پذیر، منطقه و عریض را ارائه می‌دهند.

AF Illuminator

این تنظیم دوربین را قادر می‌سازد تا یک پرتو نور ساطع کند تا به دوربین کمک کند در شرایط کم نور فوکوس کند. دوربین های سونی چندین حالت AF Illuminator از جمله خودکار، خاموش و روشن را ارائه می دهند.

جبران نوردهی

این تنظیم به شما امکان می دهد سطح نوردهی دوربین را بالا یا پایین تنظیم کنید تا تصاویر با نوردهی بیش از حد یا کم نور را جبران کنید.

Dynamic Range Optimizer

این تنظیم توانایی دوربین را برای ثبت جزئیات در هر دو قسمت روشن و تاریک تصویر بهبود می بخشد. دوربین‌های سونی چندین حالت بهینه‌ساز محدوده دینامیکی از جمله خاموش، استاندارد و پیشرفته را ارائه می‌دهند.

خودکار HDR

این تنظیم دوربین را قادر می‌سازد تا چندین عکس در نوردهی‌های مختلف بگیرد و آنها را در یک تصویر با محدوده دینامیکی بالا (HDR) ترکیب کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت خودکار HDR از جمله خاموش، خودکار و پیشرفته خودکار را ارائه می دهند.

Focus Magnifier

این تنظیم به شما امکان می دهد بخشی از تصویر را بزرگنمایی کنید تا از فوکوس دقیق اطمینان حاصل کنید. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت ذره‌بین فوکوس از جمله دستیار فوکوس دستی و سطح اوج را ارائه می‌دهند .

Focus Magnifier

Focus Magnifier

عکاسی بی‌صدا

این تنظیم دوربین را قادر می‌سازد بدون ایجاد نویز تصاویری را ثبت کند که برای عکاسی در محیط‌های ساکت مفید است. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت عکاسی بی‌صدا ، از جمله خاموش، تک و پیوسته را ارائه می‌دهند.

Pixel Shift Multi Shooting

این تنظیم چندین عکس را می گیرد و آنها را در یک تصویر با وضوح بالا با جزئیات بهبود یافته و دقت رنگ ترکیب می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی حالت‌های Pixel Shift Multi Shooting از جمله استاندارد و وضوح بالا را ارائه می‌کنند.

الگوی گورخر

این تنظیم یک الگوی راه راه را بر روی مناطقی از تصویر که بیش از حد نوردهی شده اند می پوشاند و تنظیم نوردهی را آسان تر می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت الگوی Zebra را ارائه می دهند ، از جمله خاموش، 70-100٪ و 100٪.

Focus Peaking

این تنظیم لبه های سوژه را که در فوکوس هستند برجسته می کند و فوکوس دستی را آسان تر می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت Focus Peaking از جمله High، Mid و Low ارائه می دهند.

ضبط صدا

این تنظیم به شما امکان می دهد سطح ضبط صدای دوربین را تنظیم کنید و صدا را در حین ضبط نظارت کنید. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت ضبط صدا از جمله خودکار، دستی و کاهش نویز باد را ارائه می دهند .

عکسبرداری با فاصله

این تنظیم یک سری عکس در فواصل زمانی تعیین شده می گیرد که می توان از آنها برای ایجاد ویدیوهای تایم لپس استفاده کرد. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت عکاسی با فاصله از جمله فاصله زمانی، پیوسته و زمان شروع را ارائه می‌دهند.

Wi-Fi/NFC

این تنظیم به شما امکان می دهد دوربین را به تلفن هوشمند یا تبلت متصل کرده و تصاویر را به صورت بی سیم انتقال دهید. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت Wi-Fi/NFC از جمله اشتراک‌گذاری با یک لمس، کنترل از راه دور و ارسال به تلفن هوشمند را ارائه می‌دهند.

تنظیمات سفارشی

دوربین‌های سونی طیف وسیعی از تنظیمات قابل تنظیم از جمله دکمه‌های سفارشی ، منوی عملکرد و منوی من را ارائه می‌دهند. تنظيمات دوربين سونی این تنظیمات به شما این امکان را می دهد که دوربین را بر اساس نیازها و ترجیحات عکسبرداری خاص خود تنظیم کنید.

تصحیح لنز

این تنظیم اعوجاج لنز، انحراف رنگی و وینیت در دوربین را تصحیح می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت تصحیح لنز از جمله خودکار، خاموش و دستی را ارائه می دهند.

نرخ فریم بالا

این تنظیم دوربین را قادر می‌سازد تا با نرخ فریم بالا فیلم بگیرد که می‌توان از آن برای ساخت فیلم‌های حرکت آهسته استفاده کرد. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت با نرخ فریم بالا از جمله 1080/120p، 1080/240p و 4K/60p را ارائه می‌کنند.

صفحه لمسی

این تنظیم به شما امکان می دهد از صفحه لمسی دوربین برای انتخاب نقطه فوکوس، تنظیم تنظیمات و پیمایش منوها استفاده کنید. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت صفحه لمسی از جمله فوکوس لمسی ، پد لمسی و شاتر لمسی را ارائه می دهند.

حساسیت آهنگ AF

این تنظیم نحوه ردیابی سوژه های متحرک را توسط دوربین تعیین می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت AF Track Sensitivity از جمله Responsive، Standard و Locked-on را ارائه می دهند.

Eye Start AF

این تنظیم به دوربین امکان می دهد به محض اینکه از منظره یاب نگاه می کنید شروع به فوکوس کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت Eye Start AF از جمله روشن و خاموش را ارائه می دهند.

قاب بندی خودکار اشیا

این تنظیم صحنه را تجزیه و تحلیل می کند و تصویر را برای بهبود ترکیب بندی برش می دهد. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت قاب بندی خودکار اشیاء از جمله خودکار و خاموش را ارائه می دهند.

خط شبکه

این تنظیم یک شبکه را روی تصویر می‌پوشاند تا به ترکیب بندی کمک کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت Grid Line از جمله Rule of Thirds، Square و Diagonal را ارائه می دهند.

اسلات کارت دوگانه

دوربین های سونی با اسلات کارت دوگانه به شما امکان می دهند تصاویر را به طور همزمان در دو کارت حافظه ذخیره کنید که گزینه های پشتیبان و ذخیره سازی اضافی را فراهم می کند .

توازن سفید سفارشی

این تنظیم به شما اجازه می دهد تا تعادل رنگ سفید سفارشی را بر اساس شرایط نوری صحنه تنظیم کنید. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت تعادل سفیدی سفارشی از جمله One Push Set و Custom Set را ارائه می‌دهند.

عکسبرداری ضد سوسو

این تنظیم سرعت شاتر را برای کاهش اثرات سوسو زدن نور مصنوعی تنظیم می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت عکاسی ضد سوسو، از جمله خودکار و 50 هرتز/60 هرتز را ارائه می‌دهند.

کمک AF

این تنظیم دوربین را قادر می‌سازد تا یک پرتو نور برای کمک به فوکوس در شرایط کم نور ساطع کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت AF Assist از جمله خودکار، خاموش و روشن را ارائه می دهند.

نمایش زنده

این تنظیم به شما امکان می دهد قبل از گرفتن عکس ، نوردهی و تعادل سفیدی تصویر را در زمان واقعی پیش نمایش کنید. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت نمایش زنده را ارائه می‌دهند ، از جمله پیش‌نمایش نوردهی و مانیتورینگ روشن.

ISO خودکار

این تنظیم به دوربین اجازه می دهد تا ISO را بر اساس شرایط نوری و سرعت شاتر و تنظیمات دیافراگم مورد نظر به طور خودکار تنظیم کند .

فضای رنگی

این تنظیم محدوده رنگی را که دوربین برای ثبت و نمایش تصویر استفاده می کند، تعیین می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت Color Space از جمله sRGB و Adobe RGB را ارائه می دهند.

جلوه تصویر

این تنظیم فیلترها و جلوه های خلاقانه مختلفی مانند دوربین اسباب بازی ، رنگ پاپ و رنگ جزئی را روی تصویر اعمال می کند.

ردیابی خودکار اشیاء

این تنظیم دوربین را قادر می‌سازد تا به طور خودکار یک سوژه متحرک را ردیابی و فوکوس را حفظ کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت ردیابی خودکار اشیاء از جمله Wide و Zone را ارائه می دهند.

تشخیص چهره

این تنظیم چهره‌ها را در صحنه تشخیص می‌دهد و روی آن‌ها تمرکز می‌کند و گرفتن پرتره‌های واضح را آسان‌تر می‌کند . تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت تشخیص چهره از جمله خودکار و خاموش را ارائه می دهند.

سرعت همگام‌سازی فلاش

این تنظیم حداکثر سرعت شاتر را تعیین می‌کند که دوربین می‌تواند با فلاش خارجی همگام‌سازی شود. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت سرعت همگام‌سازی فلش ، از جمله خودکار و دستی را ارائه می‌دهند.

کنترل محدوده AF

این تنظیم به شما امکان می دهد محدوده فوکوس دوربین را محدود کنید که می تواند برای کاهش فوکوس مفید باشد. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت کنترل محدوده فوکوس خودکار از جمله کامل و محدود را ارائه می‌دهند.

تنظیم AF Micro

این تنظیم به شما امکان می دهد دقت فوکوس دوربین را با لنزهای خاص تنظیم کنید . تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت AF Micro Adjustment از جمله AF Micro Adj را ارائه می دهند. و فوکوس ذره بین .

تنظیمات کلید سفارشی

این تنظیم به شما امکان می دهد عملکرد دکمه ها و صفحه های دوربین را سفارشی کنید. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت تنظیمات کلید سفارشی ، از جمله تنظیم عکس‌برداری سفارشی، کلید سفارشی (عکس‌برداری) و کلید سفارشی (منو) را ارائه می‌کنند.

شماره گیری حالت درایو

این تنظیم به شما امکان می دهد به سرعت بین حالت های مختلف درایو مانند Single، Continuous، Self-timer و Bracketing جابجا شوید.

تنظیم اولویت فوکوس خودکار چشمی

این تنظیم به شما امکان می دهد هنگام استفاده از فوکوس خودکار چشمی، اولویت بندی کنید که دوربین روی کدام چشم فوکوس می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت تنظیم اولویت فوکوس خودکار چشم، از جمله چشم چپ، چشم راست و خودکار را ارائه می‌دهند.

دکمه AF-On

این تنظیم به شما امکان می دهد دکمه AF-On را به عملکردهای مختلفی مانند شروع و توقف فوکوس خودکار یا قفل کردن نوردهی اختصاص دهید.

حالت عکاسی بی‌صدا

این تنظیم دوربین را قادر می‌سازد تا بدون ایجاد نویز تصاویری را ثبت کند که برای عکاسی در محیط‌های ساکت مفید است. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت عکاسی بی‌صدا ، از جمله Single، Continuous و Self-Tamer ارائه می‌دهند.

کادربندی خودکار پرتره

این تنظیم صحنه را تجزیه و تحلیل می کند و به طور خودکار تصویر را برش می دهد تا ترکیب پرتره را بهبود بخشد. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت قاب‌بندی خودکار پرتره از جمله خودکار و خاموش را ارائه می‌دهند.

Creative Style

این تنظیم به شما امکان می دهد پارامترهای رنگ، کنتراست و وضوح دوربین را برای ایجاد یک ظاهر یا سبک خاص تنظیم کنید. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت خلاقانه از جمله استاندارد، زنده، خنثی و سیاه و سفید ارائه می‌دهند.

حساسیت ISO

این تنظیم حساسیت دوربین به نور را تعیین می کند و می تواند متناسب با شرایط نوری مختلف تنظیم شود. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت حساسیت ISO ، از جمله خودکار، دستی، و چند فریم NR را ارائه می‌دهند.

DRO/Auto HDR

این تنظیم توانایی دوربین را برای ثبت جزئیات در هر دو قسمت روشن و تاریک تصویر بهبود می بخشد. تنظيمات دوربين سونی دوربین های سونی چندین حالت DRO/Auto HDR از جمله خاموش، خودکار و پیشرفته را ارائه می دهند.

DRO/Auto HDR

DRO/Auto HDR

جلوه تصویر

این تنظیم فیلترها و جلوه های خلاقانه مختلفی مانند دوربین اسباب بازی ، رنگ پاپ و رنگ جزئی را روی تصویر اعمال می کند.

SteadyShot

این تنظیم تثبیت‌کننده تصویر را برای کاهش لرزش دوربین و تولید تصاویر واضح‌تر فعال می‌کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت SteadyShot از جمله استاندارد ، فعال و هوشمند فعال را ارائه می‌دهند.

منطقه فوکوس خودکار

این تنظیم ناحیه ای از کادر را که دوربین در آن فوکوس می کند را تعیین می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت فوکوس خودکار از جمله Wide، Zone و Center را ارائه می‌دهند.

حالت نورسنجی

این تنظیم نحوه اندازه گیری نور صحنه را برای تنظیم نوردهی توسط دوربین تعیین می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت اندازه‌گیری از جمله Multi، Center و Spot را ارائه می‌دهند.

توازن سفیدی

این تنظیم دمای رنگ تصویر را متناسب با شرایط نوری صحنه تنظیم می کند. تنظيمات دوربين سونی دوربین‌های سونی چندین حالت تعادل سفیدی از جمله خودکار، نور روز و سایه را ارائه می‌دهند.