ارور دوربین کانن

ارور دوربین کانن دوربین های کانن، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، هر از چند گاهی با خطا مواجه می شوند. این خطاها ممکن است به دلایل مختلفی مانند نقص سخت افزار یا نرم افزار، خطای کاربر یا عوامل محیطی رخ دهد. برخی از خطاهای رایج دوربین کانن عبارتند از:

ارور دوربین کانن

اگر با هر یک از این خطاها یا سایر خطاها در دوربین کانن خود مواجه شدید، اولین قدم این است که برای عیب یابی به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید. در بسیاری از موارد، مشکل را می توان با تنظیم مجدد دوربین، تمیز کردن مخاطبین یا جایگزینی یک قطعه معیوب حل کرد. اگر خطا ادامه داشت، ممکن است لازم باشد با پشتیبانی مشتری Canon تماس بگیرید یا دوربین را به یک تعمیرگاه حرفه ای بیاورید.

ارور دوربین کانن

ارور دوربین کانن

خطای 01

این خطا زمانی رخ می دهد که ارتباط بین دوربین و لنز مختل شود. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از لنز کثیف یا آسیب دیده، تماس های معیوب، یا پایه لنز آسیب دیده باشد.

خطای 02

این خطا زمانی رخ می دهد که دوربین نتواند کارت حافظه را بخواند.ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از کارت آسیب دیده، مخاطبین کثیف، یا معیوب کارت حافظه باشد.

خطای 05

این خطا زمانی رخ می دهد که دوربین نتواند فلاش داخلی را تشخیص دهد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از یک واحد فلاش معیوب یا کثیف شدن تماس ها باشد.

خطای 20

این خطا زمانی رخ می دهد که مکانیسم مکانیکی دوربین به درستی کار نمی کند. ارور دوربین کانن این می تواند به دلیل شکستن کرکره، آینه آسیب دیده یا موتور معیوب باشد.

خطای 30

این خطا زمانی رخ می دهد که دوربین نتواند روی کارت حافظه بنویسد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از معیوب بودن کارت حافظه، کارت حافظه کامل یا کارتخوان آسیب دیده باشد.

خطای 50

این خطا زمانی رخ می دهد که سیستم کنترل الکترونیکی دوربین دچار مشکل شود. ارور دوربین کانن ممکن است ناشی از معیوب PCB اصلی، سیستم عامل خراب یا یک قطعه داخلی آسیب دیده باشد.

خطای 70

این خطا زمانی رخ می دهد که سنسور تصویر دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از آسیب دیدگی یا عملکرد نادرست سنسور، اتصال سیم شکسته یا گرم شدن بیش از حد سنسور باشد.

خطای 80

این خطا زمانی رخ می دهد که باتری ساعت داخلی دوربین رو به اتمام است یا نیاز به تعویض دارد. ارور دوربین کانن این می تواند باعث بروز مشکلاتی در تنظیمات تاریخ و زمان دوربین شود.

خطای 99

این یک خطای عمومی است که می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از مسائل، مانند معیوب بودن لنز، آسیب‌دیدگی کارت حافظه یا نقص نرم‌افزاری باشد. ارور دوربین کانن اغلب تشخیص دقیق علت این خطا دشوار است و ممکن است نیاز به تعمیر حرفه ای داشته باشد.

خطای 02/03

این خطاها زمانی رخ می دهد که کارت CF (CompactFlash) دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از یک کارت آسیب دیده، یک فایل خراب یا یک کارت خوان معیوب باشد.

خطای 30/40

این خطاها زمانی رخ می دهد که شاتر دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل معیوب بودن مجموعه شاتر، اتصال سیم شکسته یا نقص نرم افزاری ایجاد شود.

خطای 70/80

این خطاها زمانی رخ می دهد که فلاش دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از یک واحد فلاش معیوب، اتصال سیم شکسته یا یک مشکل نرم افزاری باشد.

خطای 99/01

این خطاها زمانی رخ می دهد که مشکلی در سیستم فوکوس خودکار دوربین وجود داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از نقص سنسور فوکوس خودکار، لنز آسیب دیده یا نقص نرم افزار باشد.

خطای 02/06

این خطاها زمانی رخ می دهد که کارت حافظه دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از یک کارت آسیب دیده، یک فایل خراب یا یک کارت خوان معیوب باشد.

خطای 05/20

این خطاها زمانی رخ می دهد که مکانیزم مکانیکی دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند به دلیل شکستن کرکره، آینه آسیب دیده یا موتور معیوب باشد.

خطای 10/20/30/40/50/60/70/80/99

این خطاها زمانی رخ می دهد که مشکلی در سخت افزار یا نرم افزار داخلی دوربین وجود داشته باشد. ممکن است به دلیل معیوب بودن برد مدار، سیستم عامل خراب یا سنسور آسیب دیده باشد. ارور دوربین کانن در برخی موارد، تنظیم مجدد دوربین یا به روز رسانی سیستم عامل ممکن است مشکل را حل کند. اگر نه، ممکن است تعمیر حرفه ای لازم باشد.

خطای 1300/1400/1485

این خطاها زمانی رخ می دهد که مکانیزم تغذیه کاغذ دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل گیر کردن کاغذ، غلتک تغذیه کاغذ کثیف، یا آسیب دیده سنسور تغذیه کاغذ باشد.

خطای 1600/1610/1620

این خطاها زمانی رخ می دهد که جاذب جوهر دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از یک جاذب جوهر کامل یا اشباع باشد که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

خطای 5100

این ارور زمانی رخ می دهد که هد چاپگر یا کالسکه دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل کثیف یا مسدود بودن کالسکه، هد چاپ معیوب یا نقص نرم افزاری ایجاد شود.

ارور 5200

این ارور زمانی رخ می دهد که کارتریج جوهر دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل معیوب یا خالی بودن کارتریج جوهر یا نقص نرم افزاری باشد.

خطای 5800

این خطا زمانی رخ می دهد که مخزن جوهر ضایعات دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از مخزن جوهر زباله پر یا اشباع باشد که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

خطای 6000/6001/6002

این خطاها زمانی رخ می دهد که سینی خروجی کاغذ دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل گیر کردن کاغذ، انسداد سینی خروجی کاغذ یا آسیب دیده بودن سنسور خروجی کاغذ باشد.

خطای 9000

این خطا زمانی رخ می دهد که کارت حافظه یا فریمور دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است ناشی از خرابی کارت حافظه یا سیستم عامل قدیمی باشد.

خطای 9000

خطای 9000

خطای 990/991/992

این خطاها زمانی رخ می دهد که فلش مموری یا فریمور دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است ناشی از خرابی سیستم عامل یا حافظه فلش یا خرابی برد مدار باشد.

خطای 5201/5202

این خطاها زمانی رخ می دهند که مشکلی در اتصال وای فای دوربین وجود داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از یک سیگنال Wi-Fi ضعیف یا ناپایدار، یا یک نقص نرم افزاری باشد.

خطای 02/60/61/62/63/64/65/66/67/68/69/70

این خطاها زمانی رخ می دهد که سیستم ارتباطی دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل اتصال شل، کابل یا پورت آسیب دیده، یا اشکال نرم افزاری ایجاد شود.

ارور 1303/1304

این خطاها زمانی رخ می دهد که هد چاپ دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل گرفتگی یا کثیف بودن هد چاپ یا هد چاپ معیوب باشد.

خطای 1686/1687/1688

این خطاها زمانی رخ می دهد که کارتریج جوهر دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است ناشی از خالی بودن یا ناسازگاری کارتریج جوهر یا نقص نرم افزاری باشد.

خطای 2500/2501

این خطاها زمانی رخ می دهد که اسکنر دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل کثیف شدن یا مسدود شدن شیشه اسکنر، معیوب بودن موتور اسکنر، یا نقص نرم افزاری ایجاد شود.

خطای 5101/5102

این خطاها زمانی رخ می دهد که مکانیزم تغذیه کاغذ دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل گیر کردن کاغذ، غلتک تغذیه کاغذ کثیف، یا آسیب دیده سنسور تغذیه کاغذ باشد.

خطای 5B00

این خطا زمانی رخ می دهد که جاذب جوهر دوربین مشکلی داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از یک جاذب جوهر کامل یا اشباع باشد که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

خطای 5C00

این خطا زمانی رخ می دهد که مشکلی در واحد پاکسازی دوربین وجود داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند به دلیل کثیف یا مسدود شدن واحد پاکسازی، یک موتور تصفیه معیوب، یا یک نقص نرم افزاری باشد.

خطای 6A00

این خطا زمانی رخ می دهد که در قسمت هد چاپ دوربین مشکلی وجود داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند به دلیل مسدود شدن کالسکه توسط یک جسم خارجی، کالسکه هد چاپی آسیب دیده، یا یک نقص نرم افزاری ایجاد شود.

خطای 6C10

این خطا زمانی رخ می دهد که جاذب جوهر دوربین مشکلی داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از یک جاذب جوهر کامل یا اشباع باشد که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

خطای 6D10

این خطا زمانی رخ می دهد که هد چاپ دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل گرفتگی یا آسیب دیدگی هد چاپ یا یک نقص نرم افزاری ایجاد شود.

خطای 8500

این خطا زمانی رخ می دهد که در واحد دوبلکس دوربین مشکلی وجود داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از کثیف شدن یا مسدود شدن واحد دوبلکس، معیوب بودن موتور دوبلکس یا اشکال نرم افزاری باشد.

خطای 8600

این خطا زمانی رخ می دهد که ASF (تغذیه خودکار برگه) دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل گیر کردن کاغذ، غلتک کثیف ASF یا آسیب دیده سنسور ASF ایجاد شود.

خطای 951/952/953/954

این خطاها زمانی رخ می دهد که کارتریج جوهر دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از خالی بودن یا ناسازگاری کارتریج جوهر، تراشه کارتریج جوهر معیوب، یا نقص نرم افزاری باشد.

خطای B200

این خطا زمانی رخ می دهد که هد چاپ دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل گرفتگی یا آسیب دیدگی هد چاپ، معیوب بودن سنسور دمای هد چاپ، یا نقص نرم افزاری باشد.

خطای C000

این خطا زمانی رخ می دهد که هد چاپ یا سیستم جوهر دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل گرفتگی سر چاپ، مخزن جوهر معیوب یا نقص نرم افزاری باشد.

خطای C000/C100

این خطاها زمانی رخ می دهد که سینی خروجی کاغذ دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن ممکن است به دلیل گیر کردن کاغذ، کثیف یا مسدود بودن سینی خروجی کاغذ، یا معیوب بودن سنسور خروجی کاغذ باشد.

ارور E01

این ارور زمانی رخ می دهد که کارت حافظه دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از آسیب دیدگی یا خرابی کارت حافظه یا اسلات کارت حافظه معیوب باشد.

ارور E02

این ارور زمانی رخ می دهد که کارت حافظه دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از کارت حافظه کامل یا تقریباً پر یا کارت حافظه ای باشد که به درستی فرمت نشده است.

ارور E03

این ارور زمانی رخ می دهد که کارت حافظه دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از کارت حافظه قفل شده یا محافظت شده در برابر نوشتن باشد یا کارت حافظه ای که با دوربین سازگار نیست.

ارور E05

این ارور زمانی رخ می دهد که کارت حافظه دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از آسیب دیدگی یا خرابی کارت حافظه یا اسلات کارت حافظه معیوب باشد.

ارور E08

این ارور زمانی رخ می دهد که باتری دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از سطح پایین باتری یا باتری معیوب باشد. سعی کنید باتری را دوباره شارژ کنید یا آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

ارور E30

این ارور زمانی رخ می دهد که شاتر دوربین مشکل داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند ناشی از یک مکانیسم شاتر معیوب یا یک نقص نرم افزاری باشد. دوربین را بازنشانی کنید یا برای دریافت راهنمایی با پشتیبانی مشتری Canon تماس بگیرید.

ارور E30

ارور E30

ارور E50

این ارور زمانی رخ می دهد که فلاش دوربین مشکل داشته باشد. این می تواند ناشی از یک فلاش معیوب یا یک مشکل نرم افزاری باشد. ارور دوربین کانن دوربین را بازنشانی کنید یا برای دریافت راهنمایی با پشتیبانی مشتری Canon تماس بگیرید.

ارور E58

این ارور زمانی رخ می دهد که لنز دوربین مشکل داشته باشد. این می تواند ناشی از معیوب بودن لنز یا نقص نرم افزار باشد. ارور دوربین کانن سعی کنید لنز را بردارید و مجدداً وصل کنید یا برای دریافت راهنمایی با پشتیبانی مشتری Canon تماس بگیرید.

خطای E61

این خطا زمانی رخ می دهد که در ارتباط دوربین با لنز مشکلی وجود داشته باشد. ارور دوربین کانن این می تواند به دلیل کثیف یا معیوب تماس های لنز یا یک نقص نرم افزاری باشد. سعی کنید کنتاکت ها را با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید یا برای دریافت کمک با پشتیبانی مشتری Canon تماس بگیرید.

کلام آخر

اگر با هر یک از این خطاها یا سایر خطاها در دوربین کانن خود مواجه شدید، برای مراحل عیب یابی به دفترچه راهنمای دوربین یا وب سایت کانن مراجعه کنید. اگر خطا ادامه داشت، به دنبال تعمیر حرفه ای باشید یا برای راهنمایی با پشتیبانی مشتری Canon تماس بگیرید. نگهداری منظم و استفاده از لوازم جانبی با کیفیت بالا می تواند به جلوگیری از خطاهای احتمالی کمک کند